RSS Feed

Damian Draghici

Posted on

A trecut ceva vreme de atunci, dar auzind astazi o melodie „mai altfel” mi-am adus aminte (precum Proust cand gusta din madlena) de un concert care mi-a placut mult: concertul de jazz Damian Draghici.

Eu stiam protagonistul din proiectul Damian Draghici&Brothers si ma asteptam la o descarcare frenetica de energii, dar am avut parte de un concert ca o seara linistita alaturi de un prieten vechi. De ce? Pentru ca printre secventele muzicale se mai intercalau filme „de alta-data”, „prieteni vechi” (Diane Shurr si Eddie Daniels) si povesti din tinerete. Asa am aflat nu doar cum a ajuns sa-si schimbe Draghici stilul, ci si motivele pentru care a facut-o: „am vrut sa arat ca noi tiganii putem, daca vrem, sa fim si altceva decat lautari; dar nu se poate fara studiu, fara carte”.

M-am simitit ca la un interviu in care, desigur, eu eram intervievatorul si el intervievatul dispus sa spuna tot. De fapt, pe el nimeni nu-l intreba nimic. Era o poveste adevarata despre cum reuseste un om (indiferent de etnie) sa treaca peste probleme si sa-si urmeze drumul. Mie mi-a parut un ambitios pentru ca a tinut si tine cu dintii de visul lui de a face jazz. Pentru asta: jos palaria!

Cred ca motivul pentru care am simtit concertul ca pe o regasire cu un vechi prieten a fost acela ca m-am regasit in povestea lui. Damian Draghici este inca o  dovada a faptului ca daca-ti doresti ceva foarte mult si muncesti pentru a-l obtine, ti se poate intampla sa devina realitate 😀

One response »

  1. frumoas articol pacat ca multi nu citesc acest superb articol cel putin pe mine ma impresionat bafta in continuare

    Răspunde

Lasă un răspuns

