RSS Feed

Bulgaria

Posted on

In noiembrie anul trecut am plecat cu „profa” de Antropologie si colegii mei de facultate prin tara. Am vrut sa vedem manastirile fortificate din zona Sibiu, Medias, Brasov, Ramnicu Valcea. A fost o experienta atat de frumoasa, incat am stabilit ca trebuie sa o repetam.

De asta am plecat weekend-ul trecut la bulgari. Tot cu „profa” de Antropologie. Veliko Tarnovo este pentru bulgari cam cum e Sighisoara la noi, numai ca mult mai mare.

 Ce este atat de spactaculos acolo? In afara de privesliste, multimea de biserici „icognito”, construite in case boieresti de frica turcilor care au transformat Bulgaria in pasalac, in perioada tributului Tarilor Romane.

O alta priveliste interesanta este jocul de lumini si sunet ce are loc in Veliko in fiecare weekend. E un joc de lumini si clopote unic, cel putin din ce am vazut eu pana acum.

Detalii precum salata bulgareasca sau argintul ieftin foarte frumos nu mai are rost sa le mentionez pentru ca sunt deja arhicunoscute. Mai multe despre Veliko Tarnovo in imagini.

Podul la Russe pentru intrarea in Bulgaria

DSC08719

DSC08821

Clopotele care participa la jocul de lumini si sunetDSC08833O biserica icognito, acum muzeu de istorieDSC08858Vestita salata bulgareascaDSC08891Si berea bulgareasca specificaDSC09015La biserica din Arbanassi am vazut o reprezentare a ciclului vietii. In mijloc zeita Fortuna, iar pe margini anotimpurile si varstele omului. Se pare ca pana la 30 ani este in plina ascensiune, dupa care incepe sa se indrepte usor, usor catre moarte.DSC09075Chiliile calugarilor de la ArbanassiDSC09142Una dintre bisericile „ascunse” in case ale fermierilor bulgari ai vremiiDSC09174Casa memoriala a ultimului conducator comunist (acum hotel de 5 stele)DSC09180Paine traditionala bulgareasca (cu branza )DSC09217Restaurant traditional bulgarescDSC09214Un atelier de olari de pe strada mesterilorDSC09239O alta biserica ascunsa, de data asta in muntii de calcar pentru a nu fi vazuta de invadatoriDSC09314DSC09328Iesirea din Veliko TarnovoDSC08725

Peisaj Veliko Tarnovo, orasul ale carui case se reflecta in raul YantraDSC08756Spectacol pentru turisti: povestea taratului bulgarDSC08775Strazile din Veliko TarnovoDSC08744

2 responses »

  1. buna am citit pe pagina ta si am si eu o mare rugaminte la tine am de facut un proiect si mi-ar trebui cateva imagini cu raul yantra si cateva informatii daca ai timp si ai putea sa imi trimiti mi-ar fi de mare ajutor

    Răspunde

Lasă un răspuns

